Όταν με ρωτάνε "γιατί τρέχεις"

Σίγουρα και εσύ θα έχεις αναρωτηθεί ή θα έχεις ρωτήσει κάποιον δρομέα μεγάλων αποστάσεων γιατί τρέχει.
Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουν ρωτήσει και εμένα γιατί τρέχω τόσο ή γιατί τα κάνω όλα αυτά. Η απάντηση είναι πολύ απλή. Τρέχω γιατί έτσι! Τρέχω γιατί με κάνει να αισθάνομαι ελεύθερος, γιατί νιώθω ότι κανείς και τίποτα δεν μπορεί να με φτάσει, τρέχω γιατί με γεμίζει, επειδή μπορώ να το κάνω οπουδήποτε και είναι τζάμπα. Τρέχω γιατί τα πόδια μου μπορούν να με πάνε σε μέρη που δεν πάει κανένα αμάξι και να μου δείξουν πράγματα που πάνω από το ποδήλατο δεν παρατηρώ. Μου δείχνουν την μαγεία της φύσης και ένα σωρό μικροπράγματα που δεν θα μπορούσα να δω αλλιώς. Τρέχω γιατί μου δίνει όρεξη, μου χαρίζει χαμόγελο και με ξυπνάει δίνοντας μου ενέργεια. Τρέχω γιατί έτσι σκέφτομαι καλύτερα. Επειδή μου γεμίζει την ψυχή και μου αδειάζει το μυαλό. Επειδή τρέχοντας μπορώ να ξεφύγω από ότι με προβληματίζει. 

Αλλά κυρίως τρέχω γιατί θέλω να ξεπεράσω αυτόν που ήμουν χθες. Δεν θα πω όρια γιατί δεν υπάρχουν όρια. Το ίδιο το άθλημα μου το έχει δείξει αυτό. Πως ακόμη και όταν είσαι σίγουρος πως έχεις φτάσει στο τέρμα από αυτό που μπορείς, τελικά αντέχεις και καταφέρνεις να πας λίγο ακόμη, λίγο πιο μακρυά, λίγο πιο γρήγορα, λίγο πιο ψηλά. Τρέχω γιατί δεν υπάρχει καλύτερη θέα από τη κορυφή του λόφου ή του βουνού που κουράστηκες να ανέβεις τρέχοντας. Τρέχω γιατί δεν μπορώ να με φανταστώ χωρίς το τρέξιμο. Βασικά μπορώ, αλλά, δεν  μου αρέσει αυτή η εκδοχή του εαυτού μου. Από τα τρία αθλήματα που κάνω δεν πιστεύω πως θα μπορούσα να διαλέξω ένα για να σταματήσω. Όλα προσφέρουν κάτι διαφορετικό και το τρέξιμο προσφέρει την αίσθηση πως είσαι παντοδύναμος, πως μπορείς να κάνεις τα πάντα και να πας παντού. Σου δίνει αυτοπεποίθηση με λίγα λόγια. Μας αρέσει να τρέχουμε και το διασκεδάζουμε. Φαίνεται στο χαμόγελο μας άλλωστε. Το τρέξιμο προσφέρει ένα ανόητο χαμόγελο που κάνει τους άλλους να απορούν.
Οπότε σταματήστε να ρωτάτε όλους τους δρομείς γιατί τρέχουν. Ή μάλλον ρωτήστε τους και ρωτήστε τους καθημερινά γιατί και αυτοί κάθε μέρα θα σας δίνουν μια διαφορετική απάντηση. Αυτή που έδωσα εγώ σήμερα βρίσκεται παραπάνω και διαφέρει από αυτά που θα έλεγα χθες και από αυτά που μπορεί να πω αύριο. Επειδή κάθε μέρα είσαι διαφορετικός και το τρέξιμο σε αλλάζει μέρα με τη μέρα με τις εμπειρίες που σου προσφέρει. 

Σχόλια